Det tankemylder gør Uddannelsescenter Holstebro, UCH, op med i uddannelsesinstitutionens nye kampagne, der sætter de unges interesser i fokus.
Til at hjælpe med at sprede det vigtige budskab har UCH "ansat" den akavede, sjove – men meget kloge – studievejleder Sune, der i en højaktuel og oplysende video stiller det helt centrale spørgsmål: "Hvad interesserer du dig for?"
UCH vil med videoen og kampagnen understrege, at de unge skal gå efter mavefornemmelsen og ikke være bange for at vælge forkert eller skuffe mor og far. Studievejlederen Sune, der spilles af den kendte komiker Rasmus Wallbridge, besøger i videoen en række af UCH’s mange, alsidige uddannelser for at vise nye sider af de mange veje at gå.
UCH sætter kampagnen i søen, mens der er et stigende nationalt fokus på unges mistrivsel og pres fra omgivelserne. Videoens budskaber er derfor relevante som aldrig før og vil forhåbentligt gøre valget om ungdomsuddannelse lettere for en masse unge.
Sune spreder det vigtige budskab om de unges valg af ungdomsuddannelse på tværs af UCH’s kanaler, ligesom han også kan opleves i biografen, hvor budskabet lever på det helt store lærred. Sune er også at finde i sjove, korte og oplysende SoMe-bidder på både Instagram og TikTok, hvor han i øjenhøjde med de unge kommer med tips, tricks og skæve facts om UCH’s uddannelser.
UCH har skabt karakteren Sune i samarbejde med det lokale reklamebureau Superego, der også har skrevet og produceret videoen, som er blevet taget godt imod af såvel unge som voksne både lokalt og nationalt.